Salgsbetingelser for Hjertelykke
Sist oppdatert: 11.06.2025
Velkommen til Hjertelykke! Vi er glade for at du ønsker å handle hos oss.
Nedenfor finner du våre kjøpsvilkår, som gjelder for alle kjøp i vår nettbutikk. Når du handler hos oss, godtar du disse vilkårene.
- Generelt
Hjertelykke drives av HJERTELYKKE AS – org.nr. 934 968 069
Adresse:
Hjertelykke AS
Kalvehagen 38B
4634 Kristiansand S
Vi selger produkter designet med omtanke og kjærlighet. Våre vilkår følger norsk lov, inkludert angrerettloven og forbrukerkjøpsloven.
Hjertelykke er ikke MVA-pliktig per i dag, og det legges derfor ikke til merverdiavgift på våre produkter.
- Priser og betaling
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er eksklusive merverdiavgift, da vi for øyeblikket ikke er momspliktige. Skulle vår momspliktige status endre seg i fremtiden, vil prisene bli justert deretter.
Betalingsmetoder:
Vi tilbyr sikker betaling via Vipps Checkout, som gir deg mulighet til å betale med:
-
- Vipps
- Kortbetaling (Visa/Mastercard)
Ordren er bindende når betalingen er godkjent.
- Avtaleinngåelse
En avtale mellom kjøper og selger anses som bindende når kjøperens bestilling er mottatt og bekreftet av selger.
Dersom det har forekommet en åpenbar skrive- eller tastefeil i pris, produktinformasjon eller andre viktige opplysninger i nettbutikken, eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil, er ingen av partene bundet av avtalen.
- Ordrebekreftelse
Når selger har mottatt kjøperens bestilling, vil en ordrebekreftelse bli sendt til kjøper uten unødig opphold.
Kjøper anbefales å gjennomgå ordrebekreftelsen nøye for å sikre at den samsvarer med bestillingen når det gjelder antall, varetype, pris og andre detaljer. Dersom det oppdages avvik, bør kjøper kontakte selger så snart som mulig for å få rettet opp feilen.
- Frakt og levering
Frakt 29kr (Gratis ved kjøp over 299kr)
-
- Vi sender bestillinger som brevpost via Posten Norge.
- Vi sender bestillinger innen 1-3 virkedager.
- Normal leveringstid er 3-10 virkedager, avhengig av postgangen.
Vi tilbyr ikke sporing, da bestillingene sendes som brevpost.
- Angrerett (returnere en vare du ikke ønsker)
14 dagers angrerett (i henhold til angrerettloven).
-
- Du kan angre kjøpet innen 14 dager fra du mottok varen.
- Produktet må returneres ubrukt og i original emballasje.
- Returkostnader dekkes av kunden.
Slik angrer du på et kjøp:
1- Fyll ut vårt angrerettskjema.
2 – Legg skjemaet i pakken og send varen til vår returadresse:
Hjertelykke AS
Kalvehagen 38B
4634 Kristiansand S
Vi refunderer beløpet innen 14 dager etter at vi har mottatt varen.
- Reklamasjon (hvis produktet er ødelagt eller feil)
Har du mottatt en defekt eller feil vare?
-
- Reklamasjonsfrist: Innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.
- Hva kan du kreve?
- Ny vare (hvis mulig)
- Reparasjon
- Prisavslag eller refusjon
Slik reklamerer du:
-
- Ta bilde av feilen.
- Send e-post til kontaktoss@hjertelykke.no med:
-
-
- Ordrenummer
- Bilder av varen
- Kort beskrivelse av feilen
-
Vi følger forbrukerkjøpsloven og hjelper deg så raskt som mulig!
- Personvern, cookies og sikkerhet
Vi behandler dine opplysninger i samsvar med GDPR og norsk personvernlovgivning.
-
- Vi bruker dine personopplysninger kun for å behandle din bestilling.
- Vi selger aldri dine opplysninger til tredjeparter.
-
Vår nettside bruker informasjonskapsler (cookies) for å sikre en optimal brukeropplevelse. Vi bruker:
-
Nødvendige cookies for at handlekurv og betalingsløsninger skal fungere.
-
Analyse-cookies (Google Analytics 4) for anonymisert trafikkmåling, kun ved samtykke.
-
Markedsføringscookies (Facebook/Meta Pixel) for å måle annonser og vise relevant innhold – kun dersom du har gitt samtykke.
-
- Vi bruker dine personopplysninger kun for å behandle din bestilling.
Du kan når som helst administrere cookies ved å trykke på «Administrer samtykke»-knappen som du finner du nederst i venstre hjørne på nettsiden vår.
Les vår personvernserklæring og cookie-erklæring for mer informasjon.
- Endringer i vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å oppdatere vilkårene ved behov.
Sist oppdaterte versjon av salgsbetingelsene er alltid tilgjengelig på vår nettside.
- Tvisteløsning og lovvalg
Alle kjøp hos Hjertelykke er underlagt norsk lov.
-
- Eventuelle tvister kan bringes inn for Forbrukertilsynet eller norske domstoler.
- Dersom vi ikke blir enige, kan du bruke Europeiske forbrukerklagenemnda.
- Kontakt oss
Har du spørsmål?
Ta kontakt – vi hjelper deg gjerne!
E-post: kontaktoss@hjertelykke.no